Drawing and painting are the subjects taught to all students of the school from year one to year four. The methodology cycle programme is designed so that the students can use the acquired basic professional knowledge in their chosen occupation and successfully continue their studies in universities and colleges.
CLASSICAL DRAWING AND PAINTING
Classical drawing and painting – these are the fundamentals that a future artist or designer needs to know. When we have knowledge of the basics or the ABCs, we can go further, using the knowledge and skills; we can develop, transform, synthesise, break down and deform objects without losing their semantics. Classical drawing and painting give an idea of three-dimensional thinking, method of portrayal, colours and their application. This is training for the hands and the eyes.
PLEIN AIR
Plein air or painting outdoors has been a long tradition since the school was established. We learn and observe on location as well as draw new ideas. We gain theoretical knowledge in the settings of the classic studios indoors, and we use plein air to learn composition, framing, ground relationships, perspective and tonal relationships, and to learn to see the light (landscape in the sunlight, twilight, rain and different lighting conditions during the day and at night).
» When we go outdoors and sketch moving shapes, people or animals, we train the hand and increase agility, which gives us the results with a huge "plus".
Following the school’s tradition, plein air painting takes place after the first and second year. Plein air atmosphere unites students with each other and connects teachers with students. The acquired knowledge deepens the understanding of classical drawing and painting. Classical drawing and painting is a foundation that provides the future artist or designer with inspiration and a skilled hand.
Humanitāro zinātņu maģistrs (Mg.art.), gleznotāja
Zīmēšanas un gleznošanas cikla vadītāja
"Zīmēšana un gleznošana ir mācību priekšmeti, kurus apgūst visi skolas izglītojamie no pirmā līdz pat ceturtajam kursam. Metodiskā cikla programma ir izveidota tā, lai iegūtās profesionālās pamatzināšanas izglītojamie varētu pielietot savā izvēlētajā profesijā un sekmīgi startēt augstākajās mācību iestādēs."
Humanitāro zinātņu
bakalaurs (Bc.art.)
Humanitāro zinātņu
maģistrs (Mg.art.)
Humanitāro zinātņu
maģistrs (Mg.art.)
Humanitāro zinātņu
maģistrs (Mg.art.),
gleznotāja
Humanitāro zinātņu maģistrs
(Mg.art.), gleznošanas
pedagogs
Humanitāro zinātņu maģistrs
(Mg.art.), gleznotājs,
gleznošanas pedagogs
Humanitāro zinātņu maģistrs
(Mg.art.), māksliniece,
gleznošanas pedagogs
Humanitāro zinātņu maģistrs
(Mg.art.), Izglītības zinātņu
maģistrs (Mg.paed.), gleznotāja,
gleznošanas pedagogs
Humanitāro zinātņu maģistrs
(Mg.art.), māksliniece,
zīmēšanas pedagogs
BALODE
Humanitāro zinātņu maģistrs
(Mg.art.), māksliniece-grafiķe,
zīmēšanas pedagogs
Humanitāro zinātņu maģistrs
(Mg.art.), Latvijas Mākslinieku
savienības biedrs,
zīmēšanas pedagogs
Humanitāro zinātņu bakalaurs
(Bc.art.), Latvijas Mākslinieku
savienības biedrs, gleznotājs